Header Ads

ads
Breaking News
recent

Παρασκευή 28 Ιουνίου 2013

Εκλεισε: Μέσω TAP και Ελλάδας η μεταφορά του αζέρικου φυσικού αερίου στην Ευρώπη

Εκλεισε: Μέσω TAP και Ελλάδας η μεταφορά του αζέρικου φυσικού αερίου στην Ευρώπη

Τον Διαδριατικό Αγωγό (TAP) επέλεξε η κοινοπραξία του Shah Deniz ΙΙ για τη μεταφορά του αζέρικου φυσικού αερίου στην Ευρώπη, έναντι του Nabucco West, όπως ανακοίνωσε επισήμως σήμερα το πρωί ο Γκόρντον Μπιρέλ, πρόεδρος της ΒΡ για την περιοχή του Αζερμπαϊτζάν, της Γεωργίας και της Τουρκίας, βασικός μέτοχος της κοινοπραξίας.
Στον TAP συμμετέχουν η νορβηγική Statoil, η ελβετική AXPO και η γερμανική E.ON Ruhrgas.
«Είμαι πολύ ευχαριστημένος που επελέγη ο αγωγός TAP για την μεταφορά του αερίου από το Shah Deniz II στην Ευρώπη», δήλωσε ο γενικός διευθυντής του TAP, Κετίλ Τούνγκλαντ, σε συνέντευξη Τύπου στο Μπακού.
«Πρόκειται για το πρώτο και σημαντικό βήμα στο άνοιγμα του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου και, κοιτάζοντας μπροστά, ο Νότιος Διάδρομος Φυσικού Αερίου θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης και στη διασφάλιση της διαφοροποίηση των προμηθειών αερίου στις αγορές της δυτικής και της νοτιοανατολικής Ευρώπης», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Η επιλογή του TAP από τη Shah Deniz II επιβεβαιώνει ότι οΔιαδριατικός Αγωγός είναι οικονομικά και τεχνικά το πιο αναβαθμισμένο σχέδιο για τη μεταφορά του φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Η προηγούμενη και η συνεχής υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των διαφόρων εθνικών κυβερνήσεων υπογραμμίζει την σημασία του TAP για την ευρωπαϊκή ενεργειακή ατζέντα.
Ο αγωγός TAP θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται από το 2015. Θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το έδαφος του κολοσσού Shah Deniz II στο Αζερμπαϊτζάν στις πιο ελκυστικές αγορές στην Ευρώπη. Ο σχεδόν 870 χιλιομέτρων θα συνδέεται με τον επί τουρκικού εδάφους αγωγό TANAP, και κάνοντας μια διαδρομή 478 χλμ. στη βόρεια Ελλάδα, θα περνά στη γειτονική Αλβανία. Θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία, θα βυθίζεται στην Αδρατική και θα καταλήγει στις ακτές της Νότιας Ιταλίας.
Οπως έχει χαραχτεί η πορεία του ΤΑΡ θα μπορεί να παρέχει φυσικό και σε κάποιες χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων της Βουλγαρίας, της Αλβανίας, της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, της Κροατίας, του Μαυροβουνίου και άλλων. Η κατάληξή του στην Ιταλία, την τρίτη μεγαλύτερη αγορά φυσικού αερίου στην Ευρώπη, παρέχει πολλαπλές ευκαιρίες για περαιτέρω μεταφορά αερίου της Κασπίας σε κάποιες από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία και η Αυστρία.
Σχεδιασμένος να επεκτείνει τη χωρητικότητά του από 10 σε 20 δισ. κυβικά μέτρα το χρόνο, θα ανοίξει αυτό που αποκαλείται«Νότιος Διάδρομος Φυσικού Αερίου», ενισχύοντας την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης με την παροχή μίας εναλλακτικής πηγής αερίου.
Την Τετάρτη, υπεγράφη η συμφωνία για τη φιλοξενούσα χώρα (Ηοst Government Agreement) μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και του TAP, ήτοι η τελική διαδικασία, η οποία χαρακτηρίζει το καθεστώς, που θα διέπει τη λειτουργία του αγωγού.
Η συμφωνία υπεγράφη από τον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, τον υφυπουργό Ενέργειας, Μάκη Παπαγεωργίου, και από τον επικεφαλής του TAP, Κετίλ Τούνγκλαντ.
Ο αγωγός, μια επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ στην Ελλάδα θα μεταφέρει από το 2019 ποσότητες αζέρικου αερίου. Εκτός όμως από το ύψος της επένδυσης, τα άλλα απτά οφέλη για τη χώρα μας είναι η δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας και η επανεκκίνηση κλάδων της οικονομίας. Οι διαχειρίστριες εταιρείες του έργου εκτιμούν ότι αυτές θα ανέλθουν στη φάση της κατασκευής περί τις 2.000, ενώ οι έμμεσες θέσεις θα είναι 10.000.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Comments system

[blogger][disqus][facebook]

Disqus Shortname

sigma-2
Από το Blogger.